Här hymlas inte

Jag har påbörjat ett krympningsprojekt. Till skillnad mot när många av mina vänner säger sådant har det inget som helst att göra med tovning av ull, utan det är jag som ska krympa. Kanske en fem till sju kilo verkar som en bra idé. och nu ska jag säga något om att det förstås är för hälsans skull, att man inte mår bra av att vara överviktigt etc. Men jag tänker inte hymla! Trots att jag har en klädstorlek som enligt t ex Little Peaché är sjuklig och dålig för hälsan då finns det egentligen inga direkta hälsoskäl - jag har lågt blodtryck även när jag är smärtpåverkad, jag äter hälsosamt och väger egentligen inte så hemskt mycket om man tar in min benstomme och allmänna kroppsbyggnad; ingen av mina läkare tycker att min vikt är något problem.

Nej, det är ren fåfänga - och det är bara det som gör att jag över huvud taget klarar att ta tag i att gå ner i vikt. Jag vet att det finns folk som är bäst på att ta tag i sin vikt när de känner sig snygga, men för mig är det helt omöjligt att hitta motivationen då. Jag menar: om man tittar sig i spegeln och tänker "det var ju rätt snyggt", varför ska man då ändra något?

Men nu, utan att jag egentligen blivit större än de senaste två-tre åren har jag fått för mig att jag är tjock och ser hemsk ut, så nu är det bara att utnyttja det! Vi får väl ser hur det går - självförtroendet kan ju komma tillbaka innan bantandet får någon effekt ;)

Kommentarer
Postat av: cruella

Tjock är du inte, som sagt var. Du har himla snygga proportioner. Men jag vet precis vad du menar, och då är det lika bra att ta tag i det. Ibland räcker det med ett par dagar utan svullomackor för min del. Fast just nu borde nog höfterna få sig en liten efter jul-mangling.



Lycka till, försaka inte för mycket av det goda:-)

2010-01-13 @ 16:01:26
URL: http://minkammare.blogspot.com/
Postat av: Jessica/Mylla

Kämpar själv, behöver gå ner ungefär 10 kilo, i mitt fall bland annat för att mitt BMi är för högt för vissa av mina medicner.. ska gå!



Men du, snälla använd inte läskiga ord som bantning... dels har det en otroligt negativ klang (anser jag) dels, tycker jag i allafall, att bantning går ut på att gå ner i vikt på kortast möjliga tid och sedan lägga av och gå upp allt igen...

2010-01-13 @ 18:27:52
URL: http://lillajfunderar.blogg.se/?tmp
Postat av: ullisar

fåfänga är ett klart godtagbart skäl, om det nu ska behövas nåt?



passar sig ett lycka till kanske? isf får du ett: lycka till!

2010-01-13 @ 22:14:09
URL: http://ullrika.se
Postat av: Annaa M

Önskar förstås lycka till! Jag har faktiskt lyckats få undan julkilona men skulle gärna vilja ha bort några till. Till skillnad från dig så ser jag ju ännu fetare ut på bild än i verkligheten men jag tycker verkligheten är illa nog!

2010-01-14 @ 08:40:24
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Hillalilla

Hej. Jag tycker att du skall prova lchf. Det går i stort sett ut på att man minskar eller tar bort kolhydraterna i maten, och ökar på med naturligt fett istället. Det har funkat jättebra för mig och jag minskade 12 kg under hösten. Man är aldrig hungrig och man behöver inte öka motionen.

Inte för att jag tycker att du behöver gå ner i vikt, men eftersom du nu vill göra det så tycker jag att du kan göra det enkelt för dig.

2010-01-21 @ 18:51:27
Postat av: Little Peaché

jag önskar dig lycka till med din viktnedgång och vill återigen påpeka att jag ALDRIG sagt en viss klädstorlek är sjuklig. Den slutsatsen drog du själv.

2010-03-23 @ 20:12:13
URL: http://littlepeache.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0