Sjukdom och sömnad

Min bortovaro har berott på två saker: sjukdom och arbete. Med den återvändande inflammationen käkbenet efter den borttagna visdomstanden hade man kunnat tro att jag hade tillräckligt med sjukdom, men icke så: så fort mina två antibiotikakurer var slut stod det klart att a) jag hade fortfarande problem med tanden (har teknsikt sett fortfarande) och b) jag hade en rejäl förkylning på gång. Så med feber och allmänt groggy så att jag kknappt klarat av att gå de trehundra metrarna till jobbet har jag kämpat på med det som bara var tvunget att göras innan semestern och med en artikel som jag verkligen hade velat ha färdigt innan jag gick på semester. Jag har nu varit  sjuk i nio veckor (dock endast hemma från jobbet två av dem) och om jag över huvud taget ska dels bli frisk igen, dels orka jobba igen i höst så behöver jag vara ledig. Nu blir det inte så eftersom jag måst ebli färdig med artikeln senaste den 3e augusti, men så är det ju när man är sjuk, man får inte vara ledig utan måste jobba ikapp då.

I alla fall så har det varti några stunder under sjukdomen när jag har varit för matt för att kunna fungera intellektuellt, men ändå behövt distrahera mig från bultande värk i käke och hals och då har jag sytt.

Dels en ny sommarjacka. Eftersom den som jag ärvde av Blåva Anna för sju år sen sjunger på sista versen och min röda som jag köpte på Lindex för fem år sen verkar ha krympt över bysten (den var för liten där redan från början, typiskt konfektion) hade jag ett stort behov av en tunn jacka och det blev den här:


Tyget är en kypert i diamantmönster i gult och svart, av polyster eller möjligen en blandning av bomull och polyester, som jag köpte när min vän Caroline sålde ut sitt tyg. Inspirationen kommer från en modeteckning i ett STIL-magasin från 1947, men jag gjorde bland annat vanliga ärmar istället för originalets raglanärmar, eftersom mina breda höfter och min stora byst behöver balanseras av lite vidd över axlarna för att få bättre proportioner.

Sen gjorde jag också en sommarklänning i bomull till - för att jag behövde ett enkelt projekt och tyckte att jag borde göra något av tyget som legat i skåpet i tre år nu.


Mönstret är samma som till den här.

Kommentarer
Postat av: Anna | Mormor hade stil

Åh jackan är ju perfekt! Nåt liknande behöver jag till nästa sommar när jag återfått normala proportioner.

2012-06-30 @ 20:52:22
URL: http://www.mormorhadestil.se
Postat av: Sara

Jättefin jacka, särskilt med fickorna och kragen. Vad är det? Stråveck?

2012-06-30 @ 21:39:39
Postat av: Evis

Stickningar.

2012-06-30 @ 22:36:42
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Lena

Vilken fantastiskt stilig jacka! På en fantastiskt stilig kvinna!

2012-07-02 @ 21:25:32
Postat av: Isis

Klänningen är söt, men det är jackan jag verkligen gillar! Mycket snygg!

2012-07-02 @ 21:31:03
URL: http://fortieswardrobe.blogspot.com/
Postat av: Anne

Jackan är helt underbar!Snygg! Krya på dig.

2012-07-03 @ 05:36:27
Postat av: Olivia

Träligt att vara krasslig. Hoppas du kryar på dig snart.



Jättesnygg jacka!! Och klänningen var gör-snygg den med. väldigt fin modell den ska jag spara i minnet. Du passade väldigt bra i ljusblått....

2012-07-04 @ 22:06:02
URL: http://www.retroolivia.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0