Vi är alla olika

Så är det till exempel så med mig att när jag mår dåligt, är stressad etc så syr jag. Och i helgen hade jag mer ont av min reumatism än jag haft på länge. Det gjorde dels att jag inte kunde jobba med en forskningsansökan (som trots detta skickades in till Riksbankens Jubileumsfond igår), dels att jag inte klarade av att sy på min kavaj eftersom det krävde tankeförmåga och jag har väldigt svårt att tänka när värken molar ordentligt.

Att klippa till en klänning från ett mönster som bara behövde ändras lite krävde däremot ingen tankeverksamhet utan gjordes på söndag eftermiddag (jag sydde också om min begravningsklänning så att den skulle sitta bättre i livet). Sen sov jag nästan inte på natten på grund av smärta så måndagen var jag inte heller i form för mer avancerat tankearbete. Så jag förberedde en ny föreläsning på vår kurs i mode- och klädhistoria och sydde en klänning.

Tyget köpte jag när jag och Rickard var i Oslo i höstas. Att det skulle bli en sommarklänning var klart, men jag har tvekat lite om vilken modell - om jag skulle göra ett nytt mönster eller inte och sådär. Men så här blev det alltså.


Det känns som att det krävdes något i stil med det här tyget för att matcha skorna:


Just nu spelas: Frank Turner: "The real damage" 


Kommentarer
Postat av: Malou

Du har alltid så fantastiska skor - jag är avundsjuk! Jag är "skosamlare" och brukar hitta fina skor i Aberdeen..

2012-02-09 @ 13:47:38
URL: http://www.enjoydiary.net/no/malou
Postat av: Charlotte

Jättesött!

2012-02-28 @ 11:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0