Tjock OCH söt

Jag har bestämt att jag är tjock och söt, inte tjock men söt ändå, som man oftast säger. Det betyder inte att jag tänker ägna mig åt att glorifiera övervikt som är dålig för hälsan, men jag är trött på påståendet att man inte kan vara söt om man har storlek 48. Min övervikt anses inte var något problem av läkare, jag kan gå en halvmil utan att bli trött annat än i reumatiska leder och jag är visst söt. Och jag har också nya shorts. Bildbevis på båda sakerna:

Framifrån



Bakifrån

Vecket nedanför midjan beror på hur jag står, när jag står rakt är de släta över rumpan.

Och slutligen: Eftersom jag har en matchande jacka i samma tyg (och en vadlång kjol, men det hör inte hit) så kände jag att jag behövde ta ett kort när jag har båda på mig. För alla de tillfällen när högklackat shorts och jacka är den korrekta klädseln...


Om ni kommer på ett sådant tillfälle kan ni väl nämna det i en kommentar?


Kommentarer
Postat av: Sara

Grillparty! Bara en sån sak är väl en ypperlig anledning att ordna ett sådant.

2011-05-24 @ 19:28:12
Postat av: Annaa M

Jag tycker käck och söt är en bättre beskrivning.

Belfast. Har aldrig sett så mycket högklackat till shorts som där. Och flickorna som bar dem borde defintivt haft små jackor.

2011-05-24 @ 19:45:17
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Evis

Nu kommer vi ju hållas i området runt Cork så jag får inte möjlighet att själv beskåda shortsen i Belfast. Misstänker dock att bärarinnorna var yngre och shortsen inte fullt så rejäla. Har jag rätt?

2011-05-24 @ 19:56:54
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Annaa M

Shortsen var mindre rejäla. Ja. Bärarinnorna mindre söta.

2011-05-26 @ 10:52:01
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Kameliadamen

Du klär dig annorlunda och fint. Jag gillar kvinnor med ett eget koncept. Dessutom hatar jag smalhetsen, och de flesta med lite extra fett, klär sig i tält, det gillar jag inte.

Trinny och Susannah klämmer ju också på de rejäla kvinnorna tajta outfits, och runda kurvor är snyggare än tältdamer.

2011-05-27 @ 16:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0