Äntligen fick jag sy!

Historikermötet var på många sätt alldeles underbart, men jag önskade ivrigt att jag hade haft tid och ork att också sy på fickorna och göra knapphål och sy i en knapp på min kjol som bara låg hemma och väntade.
Men jag var i princip bara hemma för att sova, så det var inte aktuellt. Nu, däremot, är det gjort och jag har alltså en ny tvådelad klänning, som man kallade en sån här matchande blus och kjol för sextio år sen.


Tyget är från Tygladan i Vänersborg och skorna från Skopunkten för tre år sen.


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Tänk jag hade en väldigt liknande, i ett utsökt Laura Ashley-tyg, i slutet av 70-talet. Lite snävare kjol bara.

2011-05-09 @ 10:29:58
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Evis

Coolt. Här är det billig bomull, som förstås inte beter sig alls lika trevligt som tyg från Laura Ashley.

2011-05-09 @ 13:19:16
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0