Utflykter i Västergötland del 4: Trollhättan, Norra Björke och Nossebro


Idag ska jag och barnen ge oss iväg på en liten fyradagars uflykt i Västergötland. Först åker vi buss till Trollhättan och Norra Björke och sedan imorgon vidare till Nossebro.

När jag letade efter bilder på Nossebro att illustrera det här inlägget med så hittade jag till min glädje en hemsida om järnvägen som gick mellan Trollhättan och Nossebro, och med bilder både från Nossebro och från Norra Björke station 1920. Järnvägen lades ner samma år som jag föddes, men banvalllen blev en väg som vi ofta cyklade på till Främmestd för att dansa eller till Åsaka. Efter Åsaka var det uppgrävt, så då fick man ta landsvägen vidare mot Trollhättan.

I övrigt rekommenderar jag att man inte bildgooglar Nossebro - med undantag av gamla bilder på järnvägen är det mest hästar, fotbollslag och vad som verkar vara det mest deprimerande centrumet i världen. Och så är det inte, det är till exempel så här fint:


Och vi ska meta och bada (troligen i bassäng och inte i ån) och gå på marknaden.

På torsdag kommer vi tillbaka med förhoppningsvis mer inspirerande bilder av Nossebro ;)

Kommentarer
Postat av: anna

så vackert!

Postat av: billig ed hardy

På torsdag kommer vi tillbaka med förhoppningsvis mer inspirerande bilder av Nossebro ;

2010-07-29 @ 08:33:47
URL: http://www.shoptiffanysilver.com/
Postat av: buy cheap ghd straighteners

men banvalllen blev en väg som vi ofta cyklade på till Främmestd för att dansa eller till Åsaka. Efter Åsaka var det uppgrävt, så då fick man ta landsvägen.

2010-07-29 @ 08:34:52
URL: http://www.cheapghdshair.net/
Postat av: billig ed hardy

Efter Åsaka var det uppgrävt, så då fick man ta landsvägen.

2010-07-29 @ 08:35:44
URL: http://www.eluxurysbrands.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0