På väg från Delsjön

Precis som förra året klättrade flickorna i den stora granen.



Jag kklättrade ingenstans - däremot gjorde jag en insats mot skogsbrand då några idioter hade lämnat en fortfarande rykande stock och kol längst ute på udden.  Stocken var för het för att ta i, men med hjälp av en annan gren lyckades jag välta ner den i vattnet; jag hade ju liksom inga hinkar att ösa vatten över den med. Dock hade de även lämnat några ölburkar som fick göra tjänst när jag dränkte resten av kolet på marken. Det tog tid. Ni kan själv alista ut vad jag tycker om folk som gör sånt, liksom rent generellt om alla som slänger skräp i skogen överallt.

Väl hemma fortsatte vi att njuta av det svala vädret och sedan åt vi fläsk med potatis och löksås, vilket får ses som en perfekt avslutning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0