Snodd lista

Snodde en lista från Annaa.


1. De 3 senaste köpen jag gjort är öl igår, en handstickad basker som jag beställde av min kompis Caroline, en baguette med kyckling och stark chili på Baguetten på Södra Vägen.

2. Den största kändis jag har nummer till i mobilen är Dick Harrison. Notera dock att mobilen alltid ligger i ett skåp i köket, så det gör inte mycket nytta.

3. Det senaste jag googlade efter var  den svenska texten till "As time goes by"

4. Mitt absolut sämsta köp någonsin är det knappast, men den gigantiska marinblå koftan som jag beställde från H&M senast var ingen höjdare.

5. I min handväska har jag just nu vantar, USB-minne, handledsstöd, almanacka, plånbok, läppstift, smulor.

6. Min favoritgata i världen är gata och gata, men jag är väldigt förtjust i marknaden i Shepherd's Bush. Utlandagatan är inte så dum heller (det är där jag bor).

7. Mitt signaturplagg är basker.

8. Det absolut finaste/dyraste i min garderob är min svarta 40-talskappa tror jag. Men det är svårt att välja.

8. Jag är beroende av internet, te och sömnad.

9. Min personliga stil kan beskrivas med dessa 3 ord: feminin, retro, färgglad

10. Om jag bara fick shoppa i en affär skulle jag välja Knapp-Carlsson. Och Gårda Textil. Jag fuskar.

11. Jag har aldrig köpt något från en dyr märkesaffär.

12. Jag fyndar bäst på Din Sko, där har jag hittat mycket på jätterea.

13. Om jag fick ärva någons hela garderob skulle jag välja, under förutsättning att jag mirakulöst fick samma storlek, Audrey Hepburn.

14. Mitt nästa stora köp ska bli förhoppningsvis en Londonresa ihop med maken.

15. Min stilikon är en hög filmstjärnor från 40- och 50-tal.

16. I min skosamling har jag väldigt många skor med tio cm klack.

17. Min drömväska är precis som Annaas lätt att bära, rymmer allt och passerar som handbagage på Ryan.

18. Varje månad shoppar jag för alldeles för mycket på Knapp-Carlsson.

19. På nätet shoppar jag helst nu från sockdreams.com. Alltid.

20. Min favorit-modeblogg är Modearkivet.se

21. Jag är som snyggast med baskern på.

22. Om jag vill ha smakråd så frågar jag min man.

23. Mitt hår är lite mörkare brunt än dess originalfärg.

24. Mitt drömjobb har jag, skulle bara ha hälsan till att göra det så bra som jag borde också.


Kommentarer
Postat av: Skåneanna

hejsan du!

jag har lånat listan av dig, kommer inte upp förrn imorgon eftermiddag dock. Måste gå och sova så jag orkar jobba imorrn!

:)

2009-12-27 @ 22:47:28
URL: http://enmorsasmemoarer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0