Del ett på min Betty Grable-outfit

Som trogna och minnesgoda läsare vet så har jag tänkt göra den här dräkten som Betty Grable bär i filmen Pin-up Girl från 1944. Jag har inte hittat något bra tyg till kjolen och jackan än, men har alltså i dag sytt färdigt blusen. Tyget är inte jättelikt originalets, t ex har hennes mycket mer stiliserade blommor, men det är rätt färger och ser någorlunda ut. Eftersom jag inte gjort kjol och jacka bär jag en gul kjol som jag hade redan innan.



Nu blir det nog inget mer sytt innan jag åker till Visby imorgon eftermiddag.


Just nu spelas: Loreena McKennitt: "The Dark Night of the Soul" från The Mask and the Mirror

Kommentarer
Postat av: J.

Mycket sot blus!!

Postat av: Sassy

Vad fin dräkten blev!

Den filmen vill jag se!

2009-08-04 @ 20:54:48
URL: http://eurotrash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0