Nördglädje

De som känner mig även utanför bloggens värld vet förmodligen att jag sedan tonåren varit väldigt förtjust i science fiction. Via detta har jag fått kontakt med, och lärt mig uppskatta, mycket av det som normalt brukar anses vara manlig nördkultur. En av de saker jag verkligen gillar är den ursprungliga Star Trek-serien från sent 60-tal/tidigt 70-tal. Det betyder också att jag har någon slags (ensidig förstås) relation till skådisarna i serien och det är därför med mycket stor glädje jag ser att mr Sulu, eller George Takei, som han egentligen heter, äntlgen fått gifta sig med sin partner sen 21 år tillbaka. Egentligen är det förstås själva lagen som jag är gladast för, men jag gläds med George också.
Se vad George själv skriver.


Just nu spelas: New Order: "Working Overtime" från Waiting for the Sirens' call

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0