Himmlers massös

En gång, för över femton år sen när jag och tvillingarnas pappa i vanlig ordning sökte igenom prylbodar, "antikaffärer" och  anitkvariat i Majorna fann vi boken "Himmlers massös berättar". En sån där riktigt gammal pocketbok från 40-talet med pärm i gulaktigt mjukt papper. Av ämnets karaktär får man anta att den är från slutet av 40-talet eller möjligen alldeles i början av 50-talet. Vi köpte den förstås, för några kronor, men jag tror inte att någon av oss har läst den och i separationen tillföll den helt självklart honom. Tror fortfarande inte att han har läst den.
  I alla fall: det mest märkliga med den boken var förstås att någon gett ut den över huvud taget, men den hade också två kapitel fyra. Ett konventionellt placerat mellan kapitel tre och fem och ett lite mer anarkistiskt placerat efter kapitel elva. Den hade förresten, har jag för mig, inget kapitel åtta.
   Vart jag vill komma? Ja, egentlign kom jag mest att tänka på det eftersom vår skrivare har blivit lite knäpp och ibland inte vill skriva ut alls och ibland, som nu skriver ut en av sidorna flera gånger; i det här fallet sidan fem av mitt föredrag.

OBS! Vi sympatiserar inte med Himmler, men har sinne för det bisarra och för det historisk efemära.


Just nu spelas: Sator: "No Reason" från StockRockerNuts


Kommentarer
Postat av: Jorun

Min syster och hennes man funderade på namnet Hilmer till sin ännu inte födda bäbis, men det föll när deras tvååring utropade. "Ja! Himmler!"

2008-11-01 @ 16:53:26
URL: http://boklov.se/lifedeluxe
Postat av: Evis

fniss

2008-11-01 @ 22:08:59
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0