Allt är inte så hemskt som det verkar

Eftar att jag skickat brev ringde min handläggare på Försäkringskassan upp mig och förklarade hur det var tänkt. Eftersom han insåg att det inte framgick av brevet han skickat (nä, de är uppenbarligen inte alla onda). Så nu ser det ut som om att den ekonomiska försämringen blir rätt liten, pga sjukersättningen är mindre än sjukpenningen; enligt planen ska jag nämligen ha 25 % sjukersättnign och 25 % sjukpenning tills vi sett om medicinen faktiskt gör mig bättre. Annars får vi väl diksutera det igen.
Jag vill bli bättre, det är inget roligt att ha ont jämt.
Och så vill jag sitta på uteservering och dricka pilsner, men det blir det inte heller något med.


Just nu spelas: Teenage Fanclub: "I don't know" från Bandwagonesque


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Puh, så skönt då! Ikväll blev det lite för kallt att sitta på uteservering här. Men det kommer bättre tillfällen! Hur är det den 13 juni? Fint väder och ledig kväll hoppas jag!

2008-05-28 @ 22:41:59
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: Monika

Hurra!

2008-05-30 @ 06:48:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0