Provocerande könsöverskridande

Jag har ju tagit upp tidigare hur ett medvetet manligt utseende och kroppsspråk hos en kvinna provocerar. Det hela aktualiserades igen härom veckan när min vän Blåva Anna insåg, till sin förvåning, att hon blev provocerad av de här bilderna på mig som jag lade upp på min LiveJournal.




Det är ju det att jag inte ler heller, det ska ju tjejer liksom göra på bild.

Jag tycker själv att det är några av de bästa bilderna jag tagit på mig själv och känner mig faktiskt frestad att skaffa en riktigt kort pojkklippning, sån där klassisk som killar hade på 60-talet. Det kommer förstås inte hända, för det tar för lång tid att få det att växa ut igen om jag skulle vilja det. Men det kommer nog att bli mer snedlugg.

Jag ser förresten ut rätt mycket som min pappa på de här bilderna, men ännu mer som min farfar och en av mina farbröder.


Just nu spelas: Hanoi Rocks: "Never get enough"


Kommentarer
Postat av: Maritha

Jag tycker att det är snyggt, men jag brukar ju själv leka med det androgyna ibland. Det är väldigt intressant att se hur människor reagerar när jag dyker upp som en hennom, speciellt som jag i vanliga fall är ganska feminin.

2008-06-11 @ 20:03:47
Postat av: Evis

Jo, jag tror att det kan spela roll också, jag är ju oftast väldigt tjejig.

2008-06-11 @ 20:07:50
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Annaa M

Ja visst är du lik din pappa! Fina och intressanta bilder, absolut!

2008-06-11 @ 20:11:24
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: Bim H-D

Hm, först reagerade jag inte över att det ens var du ;) Även om det var något som kändes igen... lite... Men, egentligen är det helt otroligt...

Må så grankott... ngn som kör med "mask" oftast, suck...

(ingen som fattar vad jag menar med det ändå, så...)

2008-06-11 @ 20:24:51
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/index.htm
Postat av: donnasandra

Själv blir jag inte alls provocerad. Jag önskar ju att människor fick vara sig själva oavsett kön (något jag tänker när man talar om maskulint och feminint). Det går kanske inte att bedömma efter hur jag VÄLJER att klä mig kanske, men jag är inte alls för stereotyper som begränsar människors val av kläder och utseende eller liknande. Jag lade ut bilder på mig själv som bebis, och många trodde att det var en pojke på bilderna pga den blåa och vita sparkdräkten jag hade...Visst är det inte de bästa bilderna jag sett på dig, kanske för att du inte ser glad ut. Lycka är viktigt för min bedömning. Du är fortfarande en snygg person, bara att du inte ser glad ut just där :-)

2008-06-12 @ 01:25:10
URL: http://www.donnasandra.se
Postat av: Evis

Tack.

Blå och vit sparkdräkt, det är fina färger det :)

Många trodde att Maja var pojke när hon var liten för att hon hade blå overall och IFK-mössa.

2008-06-12 @ 09:46:55
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0