Problem med värmen

Och jag tänker just nu inte på vare sig skogsbränder, värmeslag eller det faktum att varenda gräsplan här i stan ser ut som gult fnös utan på hur jag ska packa för morgondagens möte i Lund. Det är betydligt svårare att se professionell ut när det är så himla varmt. Nu är ju inte dresscoden bland akademiker inom humaniora speciellt strikt, men jag har ju egna krav på viss stil. Jag funderar på den prickiga klänningen igen, men så var det ju det där med polyester och stekvärme. Sen skulle det kanske regna på tisdag, något som jag är väldigt entusiastisk över, men det komplicerar ju packningen.
Eller jag kanske ska ta den rosa - kan man ha illrosa och svart på dagen på sommaren? Illrosa förstås, men svart? Jag har en slags svartfobi på sommaren. Kanske kan jag ha den på kvällen, när vi ska äta romersk mat och något i ljusare färg på dagen.
Tänker bara högt.


Just nu spelas: Sator: "Dog" från Stock Rocker Nuts


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0