Helt o-moderelaterat

Ungarna är ute ur lägenhten nu; skridskor, hjälm och matsäck med.
De ska vara på Ruddalens isbana om  en timme och tjugo minuter, det är så lång tid det tar att ta sig dit. Mina barns grupp börjar i alla fall inte förrän tio i elva där, så vi hade en lugn morgon; men gruppen innan, som ska vara där ombytta klockan åtta - vad har de (och deras föräldrar) gjort för ont? De måste ta vagnen från Korsvägen klockan kvart i sju för att komma dit och vara ombytta i tid, det är nämligen en bit att gå från hållplatsen till själva Ruddalen och sen ska de ju ta på sig skridskor också.
Tur att vi slapp det, mina barn är inga stora anhängare av att gå upp före sex på morgonen. Ingen annan i vår familj heller.
Vi är heller inga stora vintersportare så det är lite ont om långkalsonger och raggsockar till de större barnen. Vendela har förstås båda, hon bor ju i sina, men Valeria fick låna leggings och yllesockar av mig.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Det är inte bara en bit från hållplatsen utan alldeles för jävligt långt! Minns mycket väl när jag hämtade dotter yngre där och hon hade fått ont i knät.
Jag kan bara konstatera en sak; hon skulle aldrig ha varit där ombytt klockan åtta.

2008-01-30 @ 11:58:46
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0