Glamrock

Hanoi rocks, ett gammalt favoritband, spelar här i stan (på Sticky) den 15e februari och jag är väldigt sugen på att gå. Jag var på dem för tre år sen eller nå't sådant och det var jättekul.
Men så var det ju det där med att hitta någon likasinnad att gå med - maken gillar inte glam- eller hårdrock.

Det vore kul att plocka fram tuperingskam och hårsprej igen för tillfället, men det är svårt att få till det bra när man inte har uppklippt hår.


Just nu spelas: Sator: "World" från Stock Rocker Nuts



Kommentarer
Postat av: Maritha

Synd att jag inte bor i Göteborg då gör här är det (nästan) bara hårdrock som gäller.

2008-01-22 @ 18:54:14
Postat av: Annaa M

Jag går på allt eftersom jag ofta skriver om musik. Dock utan spray och tuperingskam, har aldrig ägt någon. Men 15 februari är jag nog inte i stan. Synd.

2008-01-22 @ 19:00:22
Postat av: Evis

Mcyekt synd, det hade varit jättekul. Deras konsertpublik är i sig en upplevelse då den består i stort av två olika grupperingar: glamrockare och finnar - oavsett subkultur eller frånvaro av sådan.

2008-01-22 @ 20:36:46
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: ingela

Kanske skulle plocka fram mina svarta spetsiga stövlar som jag hade på Gamma Ray-Axxis-Helloween konserten och hänga på ? :)
Älskar att "klä ut mig"....
Saknar verkligen Romo-night på trädgår´n. Sista Romo
blev maken så bakis så han inte steg upp förrän 19 dagen efter, hehehe.
Har haft lite problem med akustiken på Sticky. Senast jag var där (Nocturnal Rites och Freedom Call) blev jag åksjuk av basgången och fick gå upp på hyllan, urk.
Och nej, jag hade inte druckit förmycket.
Undrar om Sticky kör samma sak att efter konserten blir alla utslängda och måste gå in i lokalen brevid istället ?
Höll på att få ett skrattanfall när jag nästan nykter (hade druckit 1 cider några timmar tidigare) och vakten ville titta mig i ögonen innan han släppte in mig. Jo, visst ser jag ut som en knarkare !?

2008-01-22 @ 22:15:52
URL: http://ingelasmobil.blogg.se
Postat av: Katarina

Hade det varit i Sthlm hade du kunnat gå med min sambo!

2008-02-08 @ 12:06:36
URL: http://katarinaknits.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0