Laptopfodral

Eftersom jag inte kände för att släpa med en egen väska till min bärbara dator, men inte hade något sådant där litet fodral som man kan stoppa i den i innan man stoppar den i sin större väska, i det här fallet min ryggsäck, så sydde jag ett ikväll. Det tog strax under en timme. Jag har sett flera beskrivningar där man använder liggunderlag, men eftersom jag inte hade något gammalt liggunderlag hemma är det en tajt påse i stadigt tyg som är stoppad och hopkviltad med en frottéhandduk. Det räcker fint så länge jag inte kastar min ryggsäck omkring mig, och det hade jag ändå inte tänkt göra. Det tog lite under en timme och så här såg den ut med dator i, men utan den stora turkosa knapp som utgör stängningen.

image669


Hade jag haft mer tid hade jag lagt ner lite mer tid på finishen, bandkantningen är inget vidare snygg, men jag var i tidsnöd eftersom jag behöver gå och lägga mig nu. Dessutom använder jag inte symaskinen efter tio.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Fodralet är hjärtligt välkommet med ägare och innehåll! Ska gå och lägga mig nu så att jag hinner städa undan det värsta och jobba en stund innan ni alla dyker upp.

2008-02-20 @ 03:25:19
Postat av: Danni

Riktigt snyggt!

2008-02-20 @ 07:45:02
URL: http://miumiu.blogg.se
Postat av: Evis

Tack!

2008-02-20 @ 08:20:47
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Telefonissan

Vilken toppenidé! Tror du man kan köpa ex.vis en täckjacka i lämpligt tyg på second hand för att "slakta" och sy ett liknande fodral? Får nog gå hem till mamma och rota fram symaskinen...

2008-02-20 @ 08:34:16
Postat av: Evis

Jag tror mer på täckjacka än frottéhandduk egentligen, men jag hade ingen.

2008-02-20 @ 08:41:40
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0