En lista med grejer om mig

Snodde den från Annaa. Eftersom jag har skrivit så mycket om mode och kläder idag så tycker jag att jag kan ha ett inlägg som inte alls handlar om det utan om mig.

Hur svarar du i hemtelefonen? "Hej det är Eva"
Hur svarar du i mobiltelefonen? Inte. Vi har en som vi har ärvt, men den använder vi bara till att ringa till andra när vi är på resor; annar är den vare sig med eller på.
Vem ringde du senast? BlåvaAnna igår för att säga att jag hade slutat jobbat och kunde umgås.
Hur mycket pengar har du?
Jag har inte lagt mitt bidrag till matkassan än, så 6621 kronor.
Senast kramat och när?
Majan, efter att hon för andra gången någonsin bajsat på vår toalett.
Antal timmar sömn inatt? sex-sju; blev väckt av kräkning vid sextiden på morgonen.
Sov du ensam? Nix, det gör jag nästan aldrig. Jag är så ovan att jag till och med har svårt att sova om ingen mer andas i rummet.
Vem sov du hos senast? Mig själv. Borta var det hos min styvfarsa i samband med hans 60-årsdag i oktober.
Vem sov hos dig senast? Annaa i fredags.
Vem vet mest om dig? Rickard, min man. Därefter min kompis Inger.
Vem vet du mest om? Rickard, och Maja.
Vad ser du fram emot? Att alla mina föreläsningar för den här omgången ska vara över.
Vad vill du ha just nu? En ledig vecka när jag inte måste göra något. Jag gissar på att det blir först i juni.
Vem hånar du?
Karolina Skande och Sofi Fahrman, som ni kanske har märkt. Fast mest är jag snäll.
Vem längtar du mest efter?
Som inte är här? Min vän Daniel.
Vem vill du helst slippa? Ett par personer från en medeltidsförening jag är med i.
Vem stör du dig på? Egentligen inte så där mycket på någon, det varierar efter hur folk beter sig; men jag är väldigt tolerant.
Vilken buss åker du oftast? 52an eller 42an, i min ände av stan är det samma linje.
Vilken årstid är det nu? Vinter
Anser du dig själv snygg? Ja, i alla fall tillräckligt.
Har du varit kär? Jag till och med är :)
Är du en bra partner? Jo, det tror jag, fast det beror ju på vem man är partner till.
Har någon varit otrogen mot dig?
Kanske, men i såna fall var det över arton år sedan och jag kommer inte riktigt ihåg. Sen hänger det ju lite på hur man uppfattade det förhållande man hade, eller om man nu hade ett.
Har någon varit otrogen mot någon, med dig? Jepp.
Har du varit otrogen?
Ja, fast det var ett bra tag sen.
Brukar du oftast ragga eller bli uppraggad? Ragga. Jag gillar inte när folk försöker ragga upp mig. inte för att det har hänt så ofta; jag brukade hinna först.
Pratar du fortfarande med personen du kysste senast? Ja, vi är ju gifta och bor ihop.
Vad åt du senast? Hamburgare; vi var lata och stekte burgare idag.
Har du varit på ett party?
Jo, fast inte i år; men jag var på en slags party i oktober - det var skitkul.
Har du varit utomlands? Återigen, inte i år. Jag var i Berlin November och i april ska vi till London hela familjen.
Var är dina syskon just nu? Förmodligen hemma hos sig, dvs en i Kortedala, en i Vänersborg och en på Dal.
Vilken tid gick du upp imorse? 8.20. Det var inte min idé, men Maja vaknade.
Vad gjorde du kl 2 inatt? Sov.
Vad är det första du gör på morgonen? Tar värktabletter och försöker ignorera smärtorna innan jag "fått igång kroppen", sen väcker jag mina barn.
Vad ska du göra efter det här? Sova, jag är aptrött.



Just nu spelas: The Ramones: "You don't come close"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0