En ny tyllunderkjol

Igår eftermiddag och idag har jag alltså sytt en vit tyllunderkjol till mig själv. Jag använder tyllunderkjol förhållandevis ofta, för att ge mina vida kjolar den rätta puffen, men vita är betydligt svårare att få tag i än svarta. Eller jo, man kan köpa vita långa, såna som passar när man tävlingsdansar latindans, t ex på dansskor.se (det var där jag köpte min svarta). Knälånga är däremot betydligt svårare att få tag i - min svarta knälånga tyllunderkjol är från Gina Tricot och var tänkt att bäras som kjol. Utomlands går det förstås att få tag i kortare, och kanske även i Stockholm, men ibland kan de då istället vara för korta, när en kjol står ut mycket så räcker den inte lika långt på längden.
   I vilket fall så är det förknippat med en del besvär att få tag i en knälång tyllunderkjol, och med postorder vet man ju inte heller om den passar över höfterna - midjan anges, men inte höftmåttet och om kjolen har ett rakare parti upptill kan det vara nog så viktigt. Jag vill inte påstå att det är vare sig enkelt eller roligt att sy tyllunderkjol (fålla 17 meter tyll, sy oändliga mängder rynktrådar, nåla den förbenade tyllen mot varandra), men jag fick den i alla fall som jag ville ha den och jag höll mig under 400 kronor i materialkostnad.
   Och Maja gillar den, med ett band om magen kan den passa även husets fyra-och-ett-halvt-åring:




Just nu spelas: The Raveonettes: "Sleepwalking" från Pretty in black


Kommentarer
Postat av: Att ha det gott

Åhh vilken söt prinsessa du har

2008-12-27 @ 22:59:01
URL: http://rubinen777.blogg.se/
Postat av: Annaa M

Brr, minns så väl när jag "bara" skulle fixa tyllagret till Mellans nianbalklänning. Hann inte! Tyll är svårjobbat. Det blev bättre än man kunnat ana med en svart tyllunderkjol under i stället.

2008-12-28 @ 04:39:24
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: Evis

Annaa: Det var inte riktigt så hemskt som jag tänkte mig innan, men då hade jag också byggt upp en riktigt fasanfull bild i huvudet ;)

2008-12-28 @ 11:16:13
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Sassy

Vad fin den var!

Men jag tvivlar på att du får ha den för dig själv:)

2008-12-28 @ 12:15:23
URL: http://eurotrash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0