Utmanad igen!

Nu börjar jag känna mig som en riktig modebloggare ;)
Det är återigen Sassy som står för utmaningen:

A is for age: Alldeles snart 40
B is for booze of choice: öl
C is for career: Karriär och karriär, jag är doktor i historia, jobbar lite som universitetslektor och undervisar även i modehistoria på Folkuniversitetets designerutbildning.
D is for your dad's name: Göran
E is for essential items to bring to a party: Dricka och bra musik, man kan tyvärr inte lita på att folk har det hemma.
F is for favourite song at the moment: Jesus and Mary Chain: "Some Candy Talking"
G is for favourite game: TP
H is for home town: Norra Björke, som inte är en stad utan en by, men det ligger i Trollhättans kommun.
I is for instruments you play: Lite blockflöjt.
J is for jam or jelly you like: Hemgjord lingonsylt som är sådär lite sträv.
K is for kids: 3
L is for living arrangements: bor med man, barn och katt i en fyra i Johanneberg, Göteborg. Hyresrätt.
M is for mother's name: Britt-Marie
N is for name of your crush: Rickard
O is for overnight hospital stays: 6: en njurundersökning som barn, retning på hjärnhinna under vattenkoppor som femtonåring, två förlossningar, ett ryggskott och en knäskada.
P is for phobias: egentligen inte, men jag är lite oresonligt rädd för spindlar och småkryp.
Q is for quotes you like:  George Bernard Shaw: "Do not do unto others as you would that they should do unto you. Their tastes may not be the same." Han har en hel del andra fina också.
R is for relationship that lasted the longest: 10 år i år
S is for sartorial style: Extremt varierad, men bestående inslag är kjolar som sitter i midjan och inte på höften, v-ringade toppar och skotskrutigt. Och nästan aldrig svart!
T is for time you wake up: varierar också, men runt 7 när jag inte är ledig.
U is for underwear: Ofta gulliga behåar. Hipsters. Jag äger och använder också både strumphållare, underklänningar och underkjolar.
V is for vegetables you love: majs, tomater, ärtor
W is for weekend plans: Föreningshelg på Stadsmuseet på lördagen och min tvillingars fjortonårsdag på söndagen.
X is for x-rays you've had: Oräkneilga.
Y is for yummy food you make: Köttfärssås
Z is for zodiac sign: Skytt


Just nu spelas: The Jesus and Mary Chain: "Rollercoaster" från Honey's dead


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Jisses, jag inser att jag faktiskt inte skulle kunna talat om vad dina föräldrar heter i förnamn! Speciellt din mamma har jag ju träffat en massa gånger. Kommer du ihåg vad min heter? Det kanske är lättare för jag kallar henne ju alltid vid förnamn, har inte sagt mamma till henne sedan tio-årsåldern.

2008-08-14 @ 13:21:34
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: Evis

Heter din mamma verkligen Aja?

Jag trodde att det var ett smeknamn, som din syster, som jag inte har en aning om vad hon heter på riktigt.

2008-08-14 @ 13:25:11
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Annaa M

Hon heter faktiskt Anna-Lisa men det tappades bort just i släkten tidigt. 40-tal. Systerns namn går inte att gissa, hi hi. Men det är egentligen mest jag och mina barn som kallar henne Babbis. Hängt i sedan kusinbarnet, hon i London, började prata. 1960 typ.

2008-08-14 @ 15:28:02
Postat av: Sassy

Vad kul att du antog den här utmaningen också! Och du, det där citatet älskade jag!

2008-08-14 @ 17:23:38
URL: http://eurotrash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0