Totalt omedveten

Jag hade lust att ta en sväng på stan idag; ta ut månadens matkassa och kanske till och med shoppa lite sommarkläder. I vilket fall behöver jag sysilke.
Men jag tänkte att jag skulle jobba fram till fyra och ta det sen. Så slog det mig: Valborg! Saker kan stänga tidigare! och sen: Cortegehelvetet! Chalmerscortegen är ett helt humorlöst, fånigt tilltag (det tycker jag i och för sig om det mesta som är studentikost) som ovanpå allt elände skapar trafikkaos överallt mellan här och centrum och blockerar spårvagnar, bussar och även fotgängare. Det man kan säga till dess fördel är att det inte blockerar kollektivtrafiken lika länge, eller över lika stor yta som Göteborgsvarvet.
Men det betyder att jag får gå ut nu, och sen gå hem och fortsätta att ignorera Valborg och cortegen.


Just nu spelas: Mando Diao: "Kingdom&Glory" från Hurricane Bar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0