Ett livstecken

Nu har jag gjort min presentation, och jag tror att det gick okej - inte jättebra, men okej. Jag har också varit på en session om mode och det urbana under 1700-tal och 1800-tal. Det är ett projekt på Södertörn som presenterade vad de håller på med. Nu är ju jag så insatt på området att det ju mest är de olika underökningarna från Stockholm som tillför något nytt, men det var intressant ändå. Det är ju också mycket begränsat hur mycket man kan få fram på tjugo minuter. Den största vinsten för mig personligen var dock att jag träffade en kvinna som håller på med import och handel med tyger under 1600-talet och det tidiga 1700-talet, och som visade sig vara en riktig pärla. Lili-Anné Aldman heter hon.
   Nu är jag trött och ska duscha och försöka sova, det blev halvsent och rätt mång öl igår. Och diskussioner om damfotboll.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Undrar var du egentligen är eller har varit. Försöker hitta men misslyckas. Vill ju gärna ha helkoll.

2008-04-25 @ 18:38:06
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se
Postat av: Anonym

Svenska historikermotet i Lund (nej, jag vet inte varfor datorn i hotellobbyn har engelsk keyboard, men sa ar det)

2008-04-25 @ 19:15:58
Postat av: Annaa M

Ha´re sa kul med D da!

2008-04-25 @ 22:00:25
Postat av: ullrika

damfotboll? vad kom ni fram till? att spelarna är tekniskt duktiga men att spelet är för långsamt för att funka på TV? att planerna är för stora kanske? gillar ämnet så det hade varit kul att få höra era åsikter!

2008-04-26 @ 16:45:08
URL: http://akirllu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0