Jag lovar. Och en dräkthistorisk länk.

Jag lovar att det kommer innehåll snart. Kombinationen massor av jobb (=ingen tid) och helg (=inte så mycket kläder) gör att jag inte haft så mycket att blogga om.

Men jag har sytt en ny klänning i 40-talsstil i lila/svartrutig borstad bomull och också satt i axelvaddar och foder i kavajen. Det enda som är kvar nu är att fästa fodret längst ner i ärmarna, sy två knapphål och sy i knapparna. Imorgon leder jag seminarium på vår kurs i mode- och klädhistoria och sen tvättar jag, men jag hoppas ändå på att jag ska kunna ta kort på den lila klänningen.

Tills vidare får ni nöja er med en länk till min kompis Camilla Luise Dahls hemsida med mängder av borgerliga och adliga porträtt från 1600-talets Danmark (och lite Sverige): här!

Kommentarer
Postat av: Isis

Åh, tack för länken!

2012-03-06 @ 08:02:49
URL: http://fortieswardrobe.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0