Höstpromenadklädd

Idag har jag nästan bara varit hemma. Jag har läst (arbetslitteratur) och vilat, för jag är fortfarande sjukskriven på halvtid och jag kommer att jobba samtliga mina timmar den här veckan med radiosändning på onsdag kväll (jajamen, Alltinget i Karlavagnen drar igång igen) och konferens i Varberg (där jag äntligen ska få bada i Leninbadet) torsdag och fredag.

Men en tur på stan för att köpa påstrykbart mellanlägg och en ryggsäck till Maja blev det. Och solen sken på gyllene löv på träden och på marken och Alice Babs trallade i mina hörlurar och just då var det riktigt, riktigt bra.

Och med två allvarligare sjukdomar och en del andra problem så behöver man de stunderna, när allt är bra.



Kjolen har jag sytt, jumpern är från Zara, då när jag köpte massor av Zara-toppar ... fyra år sen?, Jackan har Blåva Anna sytt och jag insåg att jag nog ärvde den för sex år sen och då hade hon haft den ett tag. Baskern har Caroline stickat, strumpbyxorna är från rea på ICA Maxi ifjol och skorna insåg jag just rä från 2008. Jag kanske inte köper så mycket nytt ändå.

Den uppmärksamme noterar säkert att jag har färgat håret i en ny färg. Det blev inget vidare, men jag får ha kvar det ett par veckor, för jag vill låta håret vila lite mellan färgningarna. Och i övrigt fyller min lillebror 40 idag, så gammal kan man vara.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Tycker inte det ser så illa ut med håret! Mitt har blivit svårare och svårare att få bra färg på. Det senaste blev ju för brunt.

Köpte du inte mer impulsartat för några år sedan? Lite tillfälligheter från Ellos och sånt? Man märker efter ett tag vilket som just blir tillfälligheter och vad som blir kvar.

2011-10-25 @ 17:11:30
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Evis

Lite mer impuls, men när jag går igenom det så var det inte så hemskt mycket egentligen heller. Jag har rensat ur ett par klänningar från H&M, Asos och Primark som det inte var något annat fel på än att de var för korta för mitt långa liv, men annars används det mest om än inte allt utanför hemmets väggar.

2011-10-25 @ 18:26:26
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0