Jackor från Myrorna

I tisdags var jag på möte med Försäkringskassan vid Järntorget och passade då på att ta en snabb sväng in på Myrorna. Där hittade jag inte mindre än två jackor som jag köpte.
Den här bruna i 100 % ull. Den går att knäppa över bysten, men det är inget som jag rekommenderar - jag ser ut som en stoppad korv, men något som jag har märkt är att jackor som bärs öppna är snyggast om de egentligen inte går att knäppa. Bilden är lite mörk och frisyren för tantig för en så tantig klädsel, om ni fattar vad jag menar, men den kommer nog att bli bra när jag ska presentera min forskning på The Association of Dress historians temadag för ny forskning i London på lördag.


Den blå är i mest polyester, troligen från 80-talet - baserat på puffärmen och det faktum att jag kommer i storlek 40 - och tillverkad i Berlin.


Kvaliteten och konstruktionen, med en påknäppbar krage i piké får mig att tro att det rör sig om någon form av arbetsuniform.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0