När man skäms över sin region

Sex procent av de fyrtiotre procent som orkade masa sig iväg och rösta röstade på SD i regionvalet och de sitter nu i en vågmästarsituation i Västra Götalandsregionen. Och Johnny Magnusson, gruppledare för moderaterna i regionen är beredd att styra regionen med hjälp av dem som stödparti. Schysst att borgerligheten visar sitt rätt ansikte, men  om folk hade orkat gå och rösta hade inte detta hänt. Istället gjorde folk som den bohuslänska tanten som sa i radion att hon inte röstade eftersom hon hade gjort det i höstas och tyckte att det var viktigare att fira sin hunds födelsedag!!
Jag skäms över västsverige.

Kommentarer
Postat av: Olivia

ja fy fan vad ska man säga...



Jag hade totalpanik i lördagskväll för jag trodde jag hade slarvat bort röstkorten i flyttröran. Fick nästan hjärtklappning och skämdes något så in i vassen för att jag slarvat bort min demokratiska rätt/skyldighet...Men...Som tur var visade det sig att jag gett dem till maken för att han skulle hålla koll på...



Även om det är skam att det ska behövas röstas om på grund av "sjabbel", så är det ännu mer skam när folk bara skiter i det...Att de inte fattar att de slarvar bort demokratin som så många kämpat och dött för, för bara några generationer sedan...



Det värsta är ju att det inte funkar att läxa upp, för de som inte röstar, lyssnar ju inte heller....Det är väl först när vi har ett nytt diktatursamhälle som de börjar fundera på att opponera sig.....när det är för sent...



Bah, ja det är ju inte konstigt att den cyniska ådran bara blir starkare och starkare....

2011-05-18 @ 15:08:51
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Evis

Ja, ungefär så jag känner också.

2011-05-18 @ 15:38:37
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0