Från topp till tå är jag vit och blå

För att liksom vrida till Alice Babs sång "One hundred per cent", där hon är "från topp till två bokstavligt talat gul och blå", utom i ett avseende: musiken, där hon är till hundra procent amerikansk. Själv är jag då blå och vit rent konkret (glädjen sen derbysegern i måndags sitter förstås i), men musiken jag lyssnar på är brittisk punk: G.B.H. Nu ska jag läsa en bok om Stockholms manufakturer under 1700-talet och sedan ge mig ut på stan ihop med maken och köpa födelsedagspresenter till Maja, som fyller sju imorgon.


Blusen är förmodligen 50- eller 60-tal och har ägts av mina tvillingars mormor eller möjligen hennes syster. Kjolen sydde jag ju förra veckan och skorna köpte jag på eBay sommaren 2009.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0