Dagens klädsel i ny blus från Haléns

Mina nya blusar från Haléns kom igår. Jag är i det stora hela nöjd. Jag gillar att de satt ihop med såna där klämmor av plast som man alltid hade runt skjortor och blusar förr, och hade ett lager silkespapper i sig. Jag älskar kragarna och att det finns tillräckligt med utrymme för både byst och höfter. Sen hade i en ideal värld mera av vidden över bysten varit formade för just byst, men där är det ju så att de flesta kvinnor, inte har F-kupa, inte ens de som drar storlek 48. Så för de flesta är det förmodligen alldeles tillräckligt format. Likaså är det faktum att axelsömmen sitter för långt ut och en bit ner på min arm inte något som kan skyllas på mönsterkonstruktören utan på att mina axlar är förhållandevis smala.

Jag överväger förstås att åtgärda dessa problem. Fast det hade varit lättare om inte sömsmånerna varit overlockade tillsammans. Vi får se.

Med kofta på blir det i alla fall så här bra:


Koftan köpte jag på Zara för 3-4 år sen och det börjar se ut som att jag behöver börja leta efter en ny, den är bra sliten nu. Kjolen har jag sytt för längre sen än så. Skorna är de här från Schuh. Jag hade tänkt fixa till håret och ha hatt, men med tanke på att det rätt vad det är vräker ner och dessutom blåser kraftigt tror jag att jag struntar i det och istället beger mig till jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0