Tröja med korpar

Folk som känner mig privat vet att jag gillar prylar och saker med motiv från förkristen mytologi och jag har därför nu beställt en tröja med Hugin och Munin från Friggas Fatabur. Friggas Fatabur är en webbshop som drivs av en otroligt konstnärlig kompis till mig som just nu studerar attributmakeri i Skelleftetå, men som bland alla getmasker och latexråttor kände att hon dels ville rita igen, dels ville ha lite mer pengar; livet som student är ju inte så fett. Så hon designade ett antal motiv som man kan köpa på tröjor, linnen, väskor med mera - med korpar, Nornorma, Frej, Yggdrasil och annat.

Tyvärr är den i 50 % polyester - å andra sidan kan det hjälpa till att hålla både form och färg. Jag är heller itne säker på om båtringning är det bästa för mig, men färgen - en blandning av lila och marin!
Och så får Stina kanske råd att åka och hälsa på pojkvännen i Göteborg :)

Kommentarer
Postat av: Lena

synd det inte fanns en v-ringad. Jag gillade oxå korparna

2011-03-06 @ 10:41:48
Postat av: Annaa M

Den blandningen i trikå brukar ha tre liv: ett när alla fibrer håller sig på plats, ett när en del av polyestern kryper ut och lägger sig som noppror på ytan (det är det tråkigaste livet särskilt om det varar länge) och så ett där nopprorna har trillat bort. Har dock ingen erfarenhet av att blandningen inneburit att formen hållit sig bättre.



Men fåglarna är fina.

2011-03-06 @ 11:21:43
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Evis

Inte just polyester kanske, men lite syntetiblandning är ju oftast bättre än ren bomull.

2011-03-06 @ 15:51:35
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Annaa M

Ska vara några procent spandex i så fall. Åh, här saknar vi 100 procent Spandex fortfarande. Med päls.

2011-03-06 @ 18:07:31
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Evis

Förstår det, söta kissar är bäst. Behåar är ju annars ett sånt plagg som blir bättre helsyntetiskt.

2011-03-06 @ 18:33:33
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Maritha

Jag är också lite sugen så du måste lägga upp en bild så fort du får den. Jag behöver lite snygga kläder att gräva i under maj om TV kommer :)

2011-03-07 @ 00:41:36
Postat av: /Mylla

vill ha!!! Men den är tyvärr alldeles för dyr för mig just nu... och jag gillar faktiskt båtringning, även om jag inte har det på så många plagg.

2011-03-10 @ 14:50:49
URL: http://myllaskreativa.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0