En drömklänning för hösten

Jag har aldrig (vad jag kan minnas) sytt något i elastiskt material, men denna förtjusande klänning i randig jersey (i yllle förmodar jag) kan mycket väl få mig att göra ett försök. Bilden är från 1940 (eller troligen 1939 eftersom den publicerades i en svensk tidning i februari 1940) och modellen är skådespelerskan Ann Sheridan.


Enligt bildtexten är den randig i svart, grått och vinrött, men jag har lite svårt att se vad som skulle vara svart på fotot; även on man bortser från färgläggningen.

Kommentarer
Postat av: Ullah

Den var fin! Handskarna och väskan är ju svarta, det var kanske helheten som åsyftades?

2011-07-18 @ 23:37:16
Postat av: Mona

Den var riktigt snygg!!! Den påminner mig om min mammas kappa som jag lade beslag på när jag var 16. Den var svart och grårandig och skuren nästan på samma sätt som kjolen. Nästan rundskuren med ståkrage i ylle. Jag älskade den kappan och bar den tills den föll av mig!

2011-07-19 @ 00:37:26
URL: http://moeler.blogspot.com/
Postat av: Evis

Mona: Det låter jättesnyggt.

2011-07-19 @ 09:09:04
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0