En frisyr

Ja inte ska jag hålla er i spänning längre. Obs! Ironi!
Så här blev det efter att jag hade rullat upp håret och satt i hårklämmor och knutit en scarf runt det innan jag gick och la mig igår. Jag var inte helt nykter när jag gjorde det (jag hade kanske inte kommit på idén att göra det klockan två på natten annars) så det blev väl inte jättejämnt, men det verkar ha funkat ändå.


Det var alltså så att jag hade haft läggningsvätska och papiljotter i håret igår och jag ville inte att lockarna skulle försvinna helt under natten - det kändes som att slösa med arbete och läggningsvätska.

Nu när jag vet att det blir okej lockar med den här metoden och att jag kan sova på det så öppnar ju sig helt nya möjligheter; till exempel att vara lockig även på morgonen ;)

Kommentarer
Postat av: Anna | Mormor hade stil

Jag brukar faktiskt göra så. idag är tredje dagen med "samma" locksr.

2011-01-29 @ 19:45:36
URL: http://www.mormorhadestil.se
Postat av: Monika

Men hur jobbigt är det, som att rulla upp håret en gång till, eller enklare? Jag har aldrig testat, men det stör mig att lockarna bara är riktigt fina en dag.

2011-01-30 @ 08:46:01
Postat av: René E. F.

Hej Eva.



Jag har sett din blogg och sett de flesta av dina bilder. Jag kommer att vara ganska nöjd när jag läser din blogg. Jag är mycket intresserad av mode och kläder och älskar din stil. Du har några fantastiska letar ben och har en passion för ditt val av strumpor. Du är en riktigt trevlig svenska flickan.

Skulle du slänga dem jag vill köpa dem;-)

Jag bor i Odense i Danmark, men älskar Sverige. Din kultur, mat, mark och natur.



Jag är glad att följa med din blogg.



Stora varma kramar från René

2011-01-30 @ 09:36:18
URL: http://www.renefagerholt.dk
Postat av: Evis

Monika: Ingen aning, jag var ju inte nykter ;)

2011-01-30 @ 16:59:36
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Elisa

Jag tycker att det är enklare. Lockarna finns ju redad, så man snurrar bara upp dem och fäster. Har inga problem alls att sova på "pin-curls" heller, till skillnad från papilotter.

2011-01-31 @ 06:41:50
URL: http://fortieswardrobe.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0