Årets klädslar

CityCatWalk gjorde en sammanställning av "outfits" från det gångna året och jag kände att det kunde väl jag också göra. Det visade med stor tydlighet att jag har varit väldigt dålig på att antingen ta på mig något som jag tycker är snyggt eller att ta foton på det. En kombination av båda tror jag. Jag lovar bättring till nästa år.

Hon visade två bilder per månad, vilket jag i princip endast kunnat göra i maj - en månad då jag tog flera mycket bra bilder.

Januari



Mest är det väl jag som är söt på bild, men jag gillar kombinationen av cerise och mintgrönt och de röda kilklacksskorna med rosett passar bra till.


Februari


Det är ju så här folk på stan ser en och jag älskar grått och rött och dessutom den fina kappan som jag ärvt av Annaas mor Aja.


Mars

Evis i gammal god form med randiga strumpor och färgmatchning. Och kofta förstås.


April

Aldrig fel med hatt :)


Maj

En klänning som jag också ärvt av Annaas mor omgjord till blus var så snygg med brett skräp och marinblå yllekjol att det t ex slog ut den här klädseln.


Juni

Somrigt, och konkurrerade mest med folkdräkten som månadens bild på vad jag hade på mig.


Juli

Den randiga blusen är en av de saker som jag är mest nöjd med från i fjol. Det var varmt.


Augusti

Caroline fyllde 40 och jag fick använda den nya boleron till klänningen som jag sydde förra året.


September

Jag var snygg på Bokmässan; i ovanligt många nya plagg: kofta och blus från H&M, strumpor från Vintagebutiken och skor från Asos.com.


Oktober

Massor av stickat och ylle i slutet av oktober. 30-talsjumpern som jag stickade på våren kombinerat med hemsydd kjol.


November

H&M-blusen igen, med en två eller tre år gammal kjol och nya långa bomullsstrumpor från SockDreams.


December

Tja, vad annat än nyårsklänningen denna månad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0