Två saker som konspirerar mot bilder på dagens klädsel

Det första är att jag fått lägga två arbetsdagar på att skriva ett yttrande till Försäkringskassan där jag ger men mer utförlig bild av mitt sjukdomstilsltånd och arbetsförmåga samt bemöter min handläggares vinklade och i ett fall otvivelaktigt felaktiga läsning av mina läkarutlåtanden.  Det andra är att det idag regnar/snöar (stryk det som ej önskas) slask horisontellt. Just idag var jag dock tvungen att gå uti det även för vinterförhållanden i Göteborg ovanligt otrevliga vädret för att följa med Valeria till optikern. Eftersom jag hade trott att jag skulle hinna med något mer än att skriva yttranden hade jag klätt mig för jobbet. Nu blev det inte så - det tar tid att vara sjuk - men jag var ju i alla fall snyggt klädd både hemma och hos optikern.


Valeria tog fotot.


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Nu ser du ju nästan ut att vara på jobbet ändå så det är helt ok. Hoppas nu att någon verkligen läser ditt yttrande ordentligt och tar fasta på det som står där!

2011-02-11 @ 13:45:21
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Evis

De lägger ju absolut mest vikt vid läkarutlåtandena, men jag hoppas. I vilket fall är jag glad att jag har skrivit det, så att jag kan ägna mig åt att skriva ett paper till historikermötet här i Göteborg i maj (ska vara inne 15e mars).

2011-02-11 @ 15:13:33
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0