Gamla trotjänare

Idag (och imorgon) ska jag vara på konferens/symposium och eftersom jag ska träffa främmande människor tyckte jag attjag kunde tänka lite extra på vad jag tog på mig. Så att det blev snyggt och ändå sticker ut lite,  i det här fallet i form av de röda skorna som Annaas dotter Siri hade på sin modevisning för två år sen och som jag köpte (mycket billigt) av henne. Det är så lätt att försvinna i ett hav av antignen jeans och tröjor eller av svarta dambyxor och kavajer (eller i undantagsfall stövlar och rak kjol till kavajen) på en akademisk konferens och jag tänker att det inte skadar om folk i alla fall kommer ihåg hur man ser ut.

Så jag tog min snart fyra år gamla röda kofta från Myrorna, en två år gamla jumper från KappAhl, kjolen som jag sydde förra vintern och som sagt de röda skorna som jag köpte av Siri. Och tycker att jag är riktigt ärtig.


Kommentarer
Postat av: Älvan

Det tycker jag också!

2011-02-24 @ 10:37:17
URL: http://aelvan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0