Nyårshandling

Så var det nyårsafton igen och i enlighet med en nu nioårig tradition ska vi äta middag med våra grannar Blåva Anna och Kristian och våra respektive barn. Många av dessa gånger har vi ätit rotfrukter i ugn med baconlindade kycklingfiléer och så även i år. De två senaste årens tradition av marängswiss till dessert bryts dock, då de har skaffat glassmaskin som ska premiäranvändas.

Jag ska hitta på förrätt, som nog blir tre olika pyttesmörgåsar och ska nu även ge mig ut på en promenad på ett par kilometer för att se om de har stora flaskor Champis på ICA Maxi för tolvslagsskålen. Jag tycker nämligen att Champis är godare än Pommac. Tidigare år har vi haft mousserande vin till de vuxna, men ingen av oss har varit i närheten av att orka skaffa det. Och frågar ni mig så är därtill Champis godare.

Bilden snodde jag härifrån.

Klädsel blir en repris av förra året.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Hm. Orka två kilometer till Ica men inte till Bolaget? Mer tycke och smak det handlar om va? Hoppas ni får det trevligt i alla fall. För mig låter nyårsafton med sällskapssel värre än ett ensamt nyår, men du vet ju hur illa jag tycker om spel! (Ensammare att sitta bredvid och se när andra spelar!)

2011-12-31 @ 13:02:46
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Mylla

Här var det kö in till systemet igår! (De släppte alltså in folk med vakt och hela köret) Vi tänkte skippa det helt, men när vi shoppat klart garderobssystemet så var det betydligt mindre folk och D fick köpa sin flaska bubbel, mer än så blir det inte (för honom, jag dricker inte alls numera)

2011-12-31 @ 13:48:24
URL: http://myllaskreativa.blogspot.com/
Postat av: Evis

Jo de trä klart att det är prioritering ockås, mebn för att komma till Systemet måste man ta sig in till stan och sen knô med en massa folk; för att komma till Maxi är det bara en trivsam promenad längs Mölndalsån i fint väder och inte hälften så mycket folk.

2011-12-31 @ 16:48:21
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Annaa M

I Gårda ligger det ju ett, men det är ju en bit dit också förstås.



I Skärholmen var det rekordmycket folk också, dvs upp till 10 personer i köerna. Det är lugnare i förorten med alkoholen.

2012-01-01 @ 18:09:02
URL: http://annaama.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0