Blandat juligt

Det blir inte så mycket här i bloggen. Jag mår jättekass och insåg just att den där känslan av att man ska svimma hela tiden nog kommer från de nya antiinflammatoriska värktabletterna som jag fick utskrivet eftersom de har slutat tillverka Brufen Retard. Precis så här dålig blev jag sist jag tog den här sorten 1997.

Nå, då kan jag ju låta bli att ta dem - mer värk är faktiskt att föredra, i alla fall på kort sikt. Annars har julstressen helt försvunnit, sen flera dagar. Så fort fönstren var tvättade och jag fått upp julgardinerna och vi hittat en dag när jag och Rickard kunde köpa julklappar ihop så blev det mycket bättre. Knäcken är gjord, chokladfudgen är gjord, hemgjord marsipan blir det visst ingen eftersom jag just insåg att jag glömt det, granarna är klädda och nu återstår endast att göra köttbullar på 1,5 kilo blandfärs.

Här kan man se undertecknad med ett fiffigt fotgrepp hålla gardinstången stilla medan jag trär på en julgardin:


Jag har deltagit en del i diskussionen om julgranar hos Annaa, så egentligen borde jag väl visa bilder på våra väldigt ordinära julgranar, men vi får se hur det blir med det, IFK-julgranskulorna kanske är värda en bild.

Jag har också varit Lucia på jobbets julfest för första gången på fem-sex år. Stearin i håret är bara halvkul, men festen var helkul - så tisdagen försvann i ett suddigt, sömnigt töcken. Men jag kom i alla fall hem. Två timmar innan jag skulle gå upp och väcka Maja och ta henne till skolan.

Jag är också med i ännu en bok, men det får ett eget inlägg.

Vintersolståndet och att dagen åter blir längre igen högtidlighölls och gula ljus som symboliserade solen tändes på morgonen den 22e.


Slutligen tycker jag att det här är en viktig jultext.

Kommentarer
Postat av: Lena

Hos oss finns det hemmagjord marsipan iaf

2011-12-23 @ 15:36:50
Postat av: Annaa M

Varför slutade de med Brufen Retard? Siri gick på den i några år. Har fortfarande kvar en burk som gick ut förra året, men enligt vännen läkaren håller sig de flesta mediciner utom betablockerare i typ 40 år.

2011-12-24 @ 02:56:03
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Evis

Jag vet inte och det är hemskt irriterande.

2011-12-24 @ 10:44:50
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0