Vårstass

En sån här vårdag när det antingen regnar eller är grått, men för ovanlighetens skull inte blåser iskallt är en utmärkt dag att ha stickad tröja istället för jacka. Alltså luftade jag min tröja som jag stickade efter ett 1930-talsmönster. Och min röda hatt med fjädrar, som jag tycker är som gjord för den.

Ja, folk tittade, men om det var på hatten, tröjan eller min strålande sköna uppenbarelse är svårt att veta :)


Jag tänker också på hur mycket snyggare allting blev sen jag kom på att man kan lägga kragen utanpå tröjan eller kavajen; som de gjorde på 40-talet (och ibland 70-talet). Detta är dock en så kallad smakfråga, så jag låter folk tycka vad de vill där ;)

Kommentarer
Postat av: Isis

Jag tycker du ser fantastisk ut! Och den där hatten vill jag ha!

2011-04-13 @ 15:50:03
URL: http://fortieswardrobe.blogspot.com/
Postat av: Annaa M

Redan när jag fick min första blå club blazer våren 1960 var det mycket noga att lägga kragen utanpå. Finns fotobevis. Sen fortsatte det. Vita kragar snyggt lagda utanpå den släta ylletröjan fanns med hela 60-talet. Ska sanningen fram så märkte jag nog aldrig när det upphörde!

2011-04-13 @ 16:11:40
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Janne

Tja!

Hamnade in på din blogg av en slump, gillar mycket av vad du skriver och en fantastisk härlig kläd smak. Är gammal fotograf och gillar vintage stilen och försöker återskapa den i mina bilder och sist men inte minst " du är inte gammal" utan en ung snygg tjej och jag tror din man håller med

2011-04-13 @ 18:27:32
Postat av: Sonja

Underbart! Hoppas jag stöter på dej nån gång på Göteborgs gator, det är få som vågar ha sin helt egna stil!

2011-04-13 @ 18:56:12
Postat av: Evis

Tack Isis, Janne och Sonja! Och Annaa för minnet.

Vad det gäller ålder tycker jag nog att man är just halvgammal när man är 42 ;)

2011-04-14 @ 08:30:16
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0