Mer rosa med vita prickar

Bomullstyget i rosa med vita prickar kommer verkligen till användning i min garderob. Det finns klänningen, det finns den vändbara jackan, det finns sen förra veckan shortsen och nu finns även blusen, som jag planerade redan för ett år sen, men inte fått tummen ur att göra. Typisk 50-talsmodell som jag tror kommer att bli fin med den turkosa kjolen i borstad bomullstwill. Den kan förstå bäras med shorten nedan också - och då blir jag rosast.
Men idag blir det en något mer sansad kombination av rosa och gult. Jag ska förstås även ha jacka och funderar på hatt. Å andra sidan ska jag bara till Mölndasl sjukhus och träna, så jag vet inte hur piffig jag "behöver" vara.


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Åh, precis den modell jag hade på nattlinnet jag sydde i slöjden. Alla andra sydde fula pyjamasar men jag bad att få sy ett nattlinne i stället. Det var petigt att få in alla rynkorna och med all handsömmen runt oket och ärminfodringarna. Jag tror du kommer att göra stor succe på barerna i Cork-trakten om du kör den rosaste kombinationen!

2011-04-27 @ 10:19:07
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Evis

skrattar rätt ut. Troligen, fast jag kan ju också komma att se ut som en knubbig tant i pyjamas :)

2011-04-27 @ 15:52:51
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: ullrika

"Rosast" måste vara dagens bästa ord!

2011-05-01 @ 12:05:11
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0