Höstklädsel och inköp av vinterkläder

Efter jobbet idag gav jag, Rickard och Maja oss ut för att köpa overall, nya gummistävlar och vinterstövlar till Maja, som växt rejält en förra vintern. Det var kallt, men inte för kallt för den tjocka stickade 30-talströjan, med en tjock yllekjol till. Fotot tog Rickard på väg ner mot Korsvägen.



Skorna är som sagt BlåvaAnnas gamla och mössan har Caroline stickat. Schalen är en sticksig spetshistoria som jag köpte av en rysk gumma i Estland 2005.

Eftersom vi tillhör den generationen och har den klassbakgrund som gör att man tycker att det är tryggt att handla på Konsum begav vi oss till Coop Forum på Backaplan. Jag är så sällan på stormarknader att jag också tycker att det är vansinnigt roligt - Obs! på Överby utanför Trollhättan hör till de roligaste ställen jag vet att besöka.

Där hittade vi även hårt bitsocker; en vara som tyvärr inte finns på det lokala Willys hemma och som jag ville ha till på söndag då jag ska ha kafferep. Med anledning av detta har jag också ikvälll bakat strassburgare (med kakspritsen som jag köpte på loppisen på Heden i september), bondkakor , nötkakor (som flöt ut) och kolasnitt. Det blir nog ett par sorter till imorgon.

Kommentarer
Postat av: Olivia

åh, kul med kafferep. småkakor går inte av för hackor...gillar tröjan och kjolen...rutiga yllekjolar är ett måste på hösten... ;)

2010-10-23 @ 16:39:07
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Älvan

Jag gillar också att gå runt på Coop, men det kan kanske bero på att jag alltid blir snabbt släpad förbi allt som inte är mat... Sen har de ofta Ecusson (mycket god och ganska alkoholsvag fransk cider) och mycket ekologiskt.

2010-10-25 @ 11:58:32
URL: http://aelvan.wordpress.com
Postat av: Katarina

Mycket snyggt!

2010-10-25 @ 15:40:46
URL: http://katarinaknits.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0