Olja

Mitt hår är rena katastrofen just nu. Hempermanenten i våras gav ju som sagt inga lockar, men håret tog rätt mycket skada. Det mesta är bortklippt, men det finns kvar i de längre delarna av håret. Sen är det säkert inte bra att jag färgar det heller förstås, men även om jag har en trevlig rätt mörk brun färg av mig själv gillar jag det färgade något mörkare bättre. Jag har inte färgat håret sen försommaren nu, men börjar bli sugen igen; jag gillar kontrasten mellan mörkare hår och blekare ansikte på vintern.
Vad nu orsaken är så är kall torr luft inte någon höjdare heller utan håret blir liksom torrt och flygigt. I ett försök att få hår som beter sig någorlunda har jag i alla fall idag dränkt in det i olivolja som får sitta i några timmar innan jag tvättar ut det. Åtgärder som jag redan tidigare vidtagit är att inte tvätta det så ofta (var fjärde dag går bra, men jag vill få ner det till en gång i veckan) och borsta det med en svinhårsborste som för ut fettet från hårbotten ut till hela håret.

Kommentarer
Postat av: Lena (fröken_lila)

svinhársborste, det var en bra idé för mitt hár. ska pröva!

2010-11-25 @ 19:33:07
URL: http://froekenlila.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0