Kjol och väst och vintageblus

Ja, blusen är av allt att döma från första hälften eller mitten av åttiotalet och med vintage brukar man mena kläder som är 25 år och äldre så därför har vi det bisarra faktumet att en blus från min tonårstid, som ju inte alls är så länge sen, numera är vintage.
Alltså - jag hade den inte på 80-talet, den är köpt på någon andrahandsaffär under tidigt nittiotal, varför kan jag inte riktigt komma på, för inte hade jag tantblusar med spetsrosetter då. Möjligen skulle jag på något 1800-talslajv.
Kjolen och västen är inspirerade av 40-tal och jag sydde dem själv förra året. Valeria tog fotot.




Just nu är jag så dålig i axlar, rygg och nacke att jag inte kan sitta längre än en kvart vid datorn, eller hålla i en bok, eller för den delen vare sig sitta eller ligga något vidare. Stå går bra, men då gör ju andra ställen ont. Gå är också okej, så jag tog en sväng ner på stan för att få motion och köpa lite tyg till en klänning att ha på jul.

Då köpte jag även den petrolfärgade rosetten som jag har i håret.

Men generellt sett så är det starka tabletter som gäller för att jag överhuvudtaget ska stå ut och så undvika att vara alltför mycket vid datorn och att läsa då. Och ni kan ju gissa hur frustrerande det är.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Jo du, jag har ju en hel rad kläder i min garderob som kan gå under benämning vintage. En del används av Mellan, en del av mig. Och det är alltså mina egna...några har nog aldrig varit riktigt ur bruk.

2010-11-27 @ 01:45:56
URL: http://annaama.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0