Blått

Idag blir det klänningen som jag sydde efter ett mönster från 40-talet (gör jag inte om, trots att det var rätt storlek fick jag ta in den hur mycket som helst och axlarna var minst 8 cm för breda, men jag lärde mig mycket på vägen). Som en ren slump är det exakt samma nyans av blått på blommorna i mönstret som på koftan som jag köpte på H&M för ett par veckor sen.

De blå skorna är ett par år gamla, från Din Sko och i håret har jag satt blå rosetter från H&M för att dölja det faktum att det är för vått för att göra något med.



Detta är inte dagens sista klädsel, för ikväll ska jag ut med gänget från Alltinget, radioprogrammet som jag jobbar med. Först jobb dock, följt av vattengympa.


Kommentarer
Postat av: Anna Eleonor

Hej! Jag undrar om du kan hjälpa mig på något sätt. Jag vill laga och förstärka. Enligt min symaskinsbok ska man använda tarlatan (appreterad gasväv). Finns sådant nuförtiden eller försvann det på ja, va då 60-talet? Kan jag testa med gasbinda från apoteket som jag stärker själv? Hur fixar jag till slitningar och hål annars, utan att stryka på vliseline på avan.



Om det jag söker finna. Var får jag tag på det?

2010-05-27 @ 19:37:04
URL: http://antagligenanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0