Midsommarklädsel

Förstås.
Vi var i Slottsskogen och dansade. Sen gick Rickard och Maja och lekte på Plikta medans jag tittade på folkdanslaget Västanvinds uppvisning. Då konverserade jag en dam i permobil som varit folkdansare innan kroppen pajade ihop på en massa ställen. Det är en bra sak med att ha folkdräkt på sig - man får prata med en massa trevliga människor som är intresserade av dräkt. Jag har också blivit fotad av japaner, indier och spanjorer, samt ett antal Göteborgare med ursprung i Mellanöstern.



Och Maja fick en ballong med Disneyprinsessor på. Notera att hon har samma klänning som ifjol. Man kan dock se att hon växt nästan tio centimeter på ett år.


Just nu spelas: Sigge Fürst: "Schottis på Valhall"

Kommentarer
Postat av: Ina

Jag jobbade en sommar som guide på ett friluftsmuseum och var därför hela sommaren iklädd folkdräkt. Finns därmed förevigad i ett oändligt antal japaners, koreaners, amerikaners fotoalbum. Efter en tid var det inte alltid speciellt trevligt längre, utan jag snarare sprang undan alla turister :D

2010-06-28 @ 08:13:16
URL: http://goodrockinbaby.blogspot.com/
Postat av: donnasandra

Vad fina ni var båda två :-)

2010-06-28 @ 11:02:55
URL: http://www.donnasandra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0