Jag börjar få snits på håret

Idag, när jag sovit typ fyra timmar i natt och är helt zonkad av värktabletten som jag tog i natt, lyckades jag på nästan ingen tid alls snajsa till ett par 40-talsrullar. De här ligger mer ner på huvdet och det är faktiskt det som jag har haft svårast att få till. Övningen ger alltså färdighet - vem hade kunna tro det? (obs! Ironi). I övrigt satsar jag på det bondskt somriga 40-talsidealet idag, snarare än det skräddade eleganta.



En lite närmare bild på håret:



Earl McPherson, från the Pin-up files. Inte för att jag ser ut sådär, men det är en så somrig bild.


Strax ska jag och maken ner på staden och inköpa sybehör, alkohol, födelsedagspresent till en sexåring och lim. Men först ska jag hämta ett paket med inte mindre än tre(!) par skor i affären.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Mycket snygg frisyr. Jag har inte försökt mig på en dylik än, men det kommer....

2010-06-28 @ 15:17:43
URL: http://katarinknits.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0