Turistbild från Göteborg

I alla fall påpekade maken att folk skulle tro att vi var turister när jag bad honom ta kort på mig ner på en av broarna över Hamnkanalen. Vi var på väg till Packhuskajen och Movieline, där jag köpte sex gamla svenska filmer (Swing it Magistern, Magistrarna på sommarlov, Vårat gäng, Swing it Fröken, Kärlek och störtlopp och Klasskamrater). En kille vi står bredvid när vi kollar fotboll tipsade mig om att det fanns Alice Babs-filmer där för 59 kronor och väl där köpte jag även en film med Sickan och en till.

Det var perfekt väder för en promenad på stan: uppehåll och inte för varmt, möjligen lite för blåsigt. Som synes på bilden.

Nu har jag inte varit i Venedig, men man kan väl låtsas lite att det är så det ser ut där? Sen tänker jag på hur mycket mer stadsklädd man ser ut med långärmat än med t-shirt. Jumpern är från H&M, kjolen har jag ärvt av Annaas mamma Aja (med tillhörande kortärmad blus i samma tyg) och skorna är mina vanliga för ilägg från Remonte.

Sen vågade vi ge oss in i Nordstan (eller NordSatan, som min kompis Helene kallar det) för att köpa en ny DVD-spelare eftersom vår gamla gick sönder i förrgår. Jag köpte även äntligen alla vintagebrudars favortiläppstift: M.A.C Matte Ruby Woo. Sen blev det glass och supportershopen, där det var minst tjugo pers i kö, till skillnad mot GAIS och ÖIS gemensamma butik där de två anställda stod och pratade med varandra. Det är ju trevligt att folk vill köpa Blåvittprylar, men jag hade ju tänkt prata lite med Mia som jobbar där.

Kommentarer
Postat av: Anna | Mormor hade stil

59:- ? Vilka klipp du gjort!

2010-07-31 @ 17:32:23
URL: http://www.mormorhadestil.se
Postat av: Evis

59 kronor styck, men ändå.

2010-07-31 @ 18:13:38
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0