Nya jeans

Vännen Blåva Anna har rensat ur kläder som hon växt ur från sin garderob. Detta leder till att jag fått fyra nya jumprar och två par nya jeans. Positivt på många sätt: dels har mitt "behov" av nya jumprar inför hösten helt stillats (till förfång för H&M där jag tänkt köpa dem, men jag ska köpa koftor från dem i alla fall), dels kan jag slänga mina gamla jeans som dels var väldigt slitna, dels gjorde mig olycklig genom att vara för tajta. Jag vet att jag har blivit tjockare, men man vill ju inte bli påmind om det hela tiden. Eftersom de här är måttbeställda till Anna som också har lång torso så är de dessutom tillräckligt långa från gren till midja och det är så skönt att slippa försöka få ihop midjan på jeansen precis där jag är som bredast över höftkammarna och dessutom uppleva att de skär in eftersom de är en decimeter eller så för korta i grenen. Genom att de verkligen når upp till midjan slipper man en valk ovanför linningen också.
Jag brukar verkligen inte ha bootcut, men jag tycker att det ser bra ut - bara ovant.

Jumpern är också en av Annas gamla.

Kommentarer
Postat av: Monika

Jag är ju ett bootcutfan, så jag tycker det ser utmärkt ut.

2010-07-31 @ 08:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0