Hett i stan

Det är riktigt varmt där ute. Ja, det är varmt här inne också, 27 grader, men i alla fall ingen sol som steker in. Jag och Maja har varit vid Näckrosdammen, och lekt vi lekplatsen där. Och till vår besvikelse upptäckt att de stängt av fontänen där vi brukar plaska.

Sen gick vi till glasskiosken vid Stadsbiblioteket, där vi ockå mötte gamla kompisen Mozart som brukar sälja Faktum där. Eftersom Maja tycker att det är såå roligt med vuxna som pratar med varandra fick jag typ pratat med honom i tio minuter innan hon dog av uttråkning. Mozart är en tolerant och öppen person, så han kommenterade inte ens att jag hade fyrtiotalsfrisyr med två rollar på huvudet och en i nacken.

Blus och kjol har jag, som framgår av förra inlägget, sytt själv.

Efter biblioteket blev det lekplatsen vid Näckrosdammen igen, förljt av lekplatsen mittemot Johannebergskyrkan, besök på "pappas ellefär" Willys Johanneberg för lördagsgodis och mera glass innan vi slutligen landade i hemmet.

Jag har nu badat svalt i badkaret och njuter av lite frysrysningar när det blåser på min fuktiga kropp.

Hade jag varit yngre, eller i alal fall inte förälder till ett blivande skolbarn, så hade jag gärna gått ut ikväll - det är något speciellt med nätterna när dagarna är så här varma, men nu blir det tredjeprismatch och handsömnad ikväll. Och så har jag, i ett svagt ögonblick, lovat Maja att jag ska göra pizza.

Kommentarer
Postat av: sado

Hello,



just wonder shall we exchange link or could you provide a paid review about our lolita shop ? our shop is http://www.miccostumes.com/category/248/Lolita_Clothes.html.



wait for your reply



sado

2010-07-11 @ 07:20:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0