Star Wars

Det har varit lite tyst här i bloggen. Av flera skäl: dels har jag haft annat jag behöver skriva, dels har mitt missnöje med mitt utseende inte släppt, så jag är inte så entusiastisk över kläder och slutligen håller jag på och syr på en ny dräkt av 1500-talstyp, inspirerad av porträttet av drottning Margareta Leijonhufvud. Enligt maken ser den just nu, utan ärmar, ut som något ur Star Wars och jag kan väl i viss mån hålla med.



Just nu håller jag på och pillar med de hängande ärmarna lite innan jag ska åka och jobba; jag ska föreläsa om 1800-talets mode på Art College idag.

Kommentarer
Postat av: Nina Sjöberg

Wow, man blir ju sugen på att titta närmare, klämma och känna på materialen. Ser fantastiskt ut!

:)

2010-01-18 @ 11:10:08
Postat av: Evis

Nina: Det är tyvär rätt enkel bomullssammet. Borkaderna är, som du ser med metalltrådar, och inköpta på Korps i Söderköping.

2010-01-18 @ 11:50:56
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Jessica/Mylla

Sån brokad skulle jag också vilja ha till min blivande bruna sammetscranach (gardinsammet rätt kortluggig men alt jag har råd med just nu)... lite långt för mig dock till Söderköping, och postorder när det gäller tyg känns osäkert, vill ju kunna se och klappa på tyget innan jag köper det.



Ser fram emot att se klänningen dock!

2010-01-18 @ 13:21:29
URL: http://lillajfunderar.blogg.se/?tmp
Postat av: Maritha

Vilken underbar färg, den passar dig jättebra.

2010-01-18 @ 18:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0