En ny hatt och behovet av en dragkedja

Mitt pågående sömnadsprojekt (ni trodde väl ändå inte att jag inte hade ett sådant på gång?) har nått det stadium där det behöver en dragkedja, så nu blir det att ge sig ner till Knapp-Carlsson. Eftersom det i alla fall "bara" är -7 så funderar jag på om jag ska överge mössan för min alldeles nya 40-50-talshatt som jag köpte på Tradera. Den är i lila sammet, vilket förstås också är orsaken till att jag har en lila rosett knuten runt kragen. Förhoppningsvis ser ni hatten litegrann i alla fall på detaljbilden.

Å andra sidan: Är det så kallt att man tar på sig en kortärmad stickad jumper som en slags slipover ovanpå sin klänning så är det nog ändå bäst med mössa. Rosetten får dock sitta kvar i vilket fall.



Klänningen har jag sytt själv och jumpern är från H&M, förra vintern.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0