Storlek medium?

Idag var det premiär för min nya jumper från H&M (och jag spillde prompt apelsinsorbet på den). Jag beställde den för några veckor sen, men fick returnera den då det visade sig att storlek XL (som jag rimligen ska ha eftersom jag har storlek 48) var gigantisk. Så bisarrt nog blev det en medium, som ändå inte sitter åt runt kroppen. En bra bieffekt av att jag har en för liten storlek är att axelsömmarna faktiskt sitter på mina axlar (de har nämligen till skillnad från resten av mig storlek 38) och att ärmarna är nästan lagom långa. Själva jumpern är också nästan lagom lång; jag hade föredragit den lite kortare, men det är ju en smakfråga.


Jumper: H&M
Kjol: Egensydd omlottkjol
Strumpor: Surprise Ribs overkneestrumpor
inköpta på Sockdreams.com
Skor: Wildflower

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Hi hi, du är rolig du, ena dagen en galen hatt, andra dagen en av de mest klassiska outfit man kan tänka sig! Har du tänkt på att just kjol och jumper är något du aldrig ser mig i? Det är förstås en generationsfråga, det är mammkläder och kläder som jag själv blev tonåring i och slutligen bröt med.



Undrar om mina flickor en vacker dag plötsligt dyker upp i kjol och jumper? Trots att Mellan påstår att hon aldrig hört ordet förrän hon såg dig använda det...

2010-08-31 @ 14:44:48
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Evis

Jumper och kjol är ju verkligen min standardlook utom på sommaren, eller blus, kofta och kjol som ju också är rätt klassiskt.

2010-08-31 @ 17:30:57
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0